FacebookTwitterLinkedInWhatsAppCopy Site URL

A Espanya tan sols un 15% de les càtedres universitàries les ocupen dones. A l’hora de rebre reconeixements públics, les dones també es queden enrere. Dels 457 de premis Nobel que s’han atorgat des del 1901, només 11 han estat per a dones. La ciència encara és sexista. Amb el mateix talent, sovint les dones cobren menys que els homes, tenen moltes més dificultats per prosperar, aconsegueixen menys beques i tenen més possibilitats d’acabar abandonant la seva carrera. I és així arreu del món. Les dones que dirigeixen grups de recerca encara són minoria.

Un estudi dut a terme per
Jo Handelsman, actualment directora de l’Oficina de Política Científica i Tecnologia de la Casa Blanca, publicat el 2012 a la revista PNAS, mostrava com 127 professors de biologia, química i física decidien donar un sou anual 3720 dòlars inferior a la Jennifer que al John. Dos biòlegs ficticis inventats per a fer l'estudi, tots dos formats a la Universitat de Yale, en amb currículums idèntics i ambdós optant a ocupar dues posicions iguals com a tècnics de laboratori.

Al CCCB, del 3 al 10 de febrer s'incia un cicle de debats que pretén posar de manifest totes aquestes diferències i sobretot reflexionar profundament sobre les millors solucions que es poden aportar per pal·liar-les.

Per a més informació: